Perustelut
Kajaanin Vesi -liikelaitos on osallistunut vuodesta 1992 alkaen toteutettuun kuntien teknisiä palveluja koskevaan asiakas- ja asukaskyselyyn pääosin joka toinen vuosi vuodesta 2002. Kyselyn toteuttaa FCG Konsultointi Oy. Vuonna 2022 tutkimuksessa oli mukana 27 kuntaa. Vastaajat on poimittu satunnaisesti VRK:n väestötietojärjestelmästä. Kyselylomake postitettiin huhti-toukokuussa 2022 Kajaanissa 800 asukkaalle. Vastaus oli mahdollista myös verkossa. Kajaanissa kyselyn vastausprosentti oli 21 %, kaikkien kuntien keskiarvo oli 20 %.
Raportti on jaettu katuja, puistoja, jätehuoltoa, vesi- ja viemärihuoltoa sekä palo- ja pelastustoimea koskeviin lukuihin. Vesihuollon toimivuutta kuvaavat mittarit ovat kutakuinkin edellisen vuonna 2020 tehdyn tutkimuksen tasolla. Vesihuollon tiedotus ja toimitusvarmuus on arvioitu kyselyssä parhaiksi, useammassa mittarissa Kajaanin Vesi on lähellä kärkeä, asiakaspalvelussa kyselyn puolivälissä ja vesihuoltoon liittyviä ongelmia on arvioitu olevan suhteellisen vähän.
Yhdyskuntatekniset palvelut 2022 kyselytutkimus on luettavissa osoitteessa www.kajaani.fi/ajankohtaista.
Liite 1 Kajaanin Vesi -liikelaitoksen asiakastyytyväisyys 2002-2022
Päätösehdotus
Esittelijä
-
Juha Nurminen, Johtaja, juha.nurminen@kajaani.fi
Kajaanin Vesi -liikelaitoksen johtokunta merkitsee Yhdyskuntatekniset palvelut 2022 -kyselytutkimuksen tiedoksi.