Kuvaus
Menettely:
Kajaanin kaupunki pyysi 8.12.2022 päivätyllä tarjouspyynnöllä tarjouksia Kajaanin kaupungin toimistokalusteista sopimuskaudelle 2023-2025.
Hankintaa voidaan jatkaa tilaajan päätöksellä alkuperäisin ehdoin kahdella (1+1) optiovuodella. Kunkin optiovuoden käytöstä ilmoitetaan erikseen kirjallisesti.
Hankintamenettely on avoin, kansallisen kynnysarvon ylittävä hankinta.
Tarjouspyyntö on lähetetty julkaistavaksi julkisten hankintojen ilmoituskanavaan Hilmaan 8.12.2022 ilmoitusnumerolla 2022-115700.
Määräaikaan 19.1.2022 klo 12 mennessä jätettiin neljä (4) tarjousta. Tarjouksensa määräajassa jättivät:
- Isku Interior Oy
- Kinnarps Oy
- Martela Oyj
- Praecom Oy
Tarjoukset avattiin 19.1.2023. Avauspöytäkirja liitteenä 1.
Tarjouksia arvioitiin kolmessa vaiheessa: tarjoajien kelpoisuuden arviointi, tarjouspyynnön mukaisuuden arviointi ja tarjousten hinta-laatuvertailu. Vertailutaulukko liitteenä 2.
Kaikki tarjouksen jättäneet ovat laatineet tarjouksensa pyydetyllä tavalla ja tarjousten liitteenä on vaaditut todistukset.
Päätöksen perustelut:
Kokonaistaloudellisen edullisuuden peruste on paras hinta-laatusuhde.
Suoritetun vertailun perusteella ja tarjouspyynnössä ilmoitettujen valintaperusteiden mukaisesti Kajaanin kaupungin sopimustoimittajaksi on valittu seuraava toimittaja:
- Praecom Oy.
Hankinnassa noudatetaan julkisten hankintojen yleisiä sopimusehtoja JYSE palvelut (päivitysversio 2022).
Hankinnasta tehdään kirjallinen hankintasopimus valitun toimittajan kanssa. Sopimus allekirjoitetaan hankintapäätöksen saatua lainvoiman ja sopimus päättyy ilman erillistä irtisanomista sopimuskauden päättyessä.
Yritysvaikutusten arviointi:
Valittu toimittaja harjoittaa toimintaansa paikallisesti ja näin ollen hankinnalla on suoranaisia vaikutuksia alueelliseen yritystoimintaan ja työllisyyteen.
Lisätietoja antaa: Antti-Jussi Help, antti-jussi.help@kajaani.fi